Welke oefeningen zijn goed voor een motorcrosser?

Als je weet welke spieren je gebruikt bij het motorcrossen, dan weet je ook welke oefeningen je het beste kunt doen om je goed voor te bereiden. Mariëlle geeft je drie tips zodat je de juiste oefeningen kunt doen. 

Tip 1: train meerdere spieren tegelijk

Bij het motorcrossen gebruik je niet alleen je benen of alleen je armen. Je hele lijf is in beweging om je crossmotor daar heen te sturen waar je wil. Kies daarom altijd oefeningen waarbij je meerdere spieren tegelijk traint. Dit is veel functioneler.

Tip 2: train ook de kleinere spieren

Om je crossmotor onder controle te houden maakt je lijf grote maar ook kleinere bewegingen om bij te sturen of corrigeren. Bij die kleine bewegingen/correcties zijn ook de kleinere en dieper liggende spieren gemoeid. Doe daarom oefeningen waarbij de spieren gevraagd wordt om te controleren en corrigeren. Hier hoeft niet heel veel gewicht bij van pas te komen.

Tip 3: train alle spieren in heel lijf

Met het motorcrossen gebruik je eigenlijk bijna al je spieren in je hele lijf. Daarom is het van belang om niet alleen je buik of benen maar alle spieren goed te trainen. Als alle spieren goed met elkaar kunnen samenwerken haal je een zo hoog mogelijk rendement.

“Bereid je goed voor en haal het maximale uit jezelf.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *